Skola i Talibanan

Nu är jag tillbaka i Österrike och har bra uppkoppling, så jag tänkte ladda upp ett par bilder från skolan och skriva lite om mina intryck:

Det var en relativt liten skola med runt 300 elever. En lärare visade mig runt. Jag fick se alla klassrummen, som alla var trevligt inredda, även om en del var proppfulla med stolar.  I första klass går 47 (!!) elever. ”Det kan bli lite högljutt ibland”, sa läraren. ”Barn är ju barn!”

Intressant var att katedern nästan alltid var längst bak i klassrummet!

DSC07690

Tänk er att mötas av detta budskapet varje morgon:

DSC07679.JPG

Tandborstning och personlig hygien är en del av läroplanen.

DSC07675

DSC07676.JPG

 

Under rasterna och lunchen (60 min.) kan barnen leka här.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

